Rusza nabór wniosków do 13. edycji Jaworznickiego Budżetu Obywatelskiego. Do dyspozycji mieszkańców jest 4,5 mln zł. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje propozycje od 5 do 26 maja 2025 r.
Aby zgłosić zadanie, należy wypełnić wniosek. Następnie wydrukowany i podpisany formularz wraz z listą poparcia (min. 30 osób), złożyć w Urzędzie Miejskim w Jaworznie:
osobiście (w godzinach pracy urzędu) w urnie w Urzędzie Miejskim w Jaworznie przy ul. Grunwaldzkiej 33,
drogą pocztową na adres: Wydział Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 33, 43-600 Jaworzno, z dopiskiem „Budżet Obywatelski”,
mailowo na adres: jbo@um.jaworzno.pl w formie zeskanowanych oryginałów dokumentów.
Jakie zasady obowiązują w tym roku?
W ramach dostępnej kwoty możliwa będzie realizacja minimum 15 zadań publicznych, każde o maksymalnej wartości 300 tys. zł.
Kluczowe założenia JBO 2026
Podstawowe zasady pozostają niezmienione w stosunku do poprzedniej edycji:
Brak podziału na projekty inwestycyjne i nieinwestycyjne – mieszkańcy sami zdecydują, jakie inicjatywy są dla nich najważniejsze.
Uproszczony formularz zgłoszeniowy.
Każdy mieszkaniec Jaworzna może złożyć jeden wniosek.
Projekty muszą mieścić się w ramach zadań publicznych.