Ruszył nabór wniosków do 13. edycji Jaworznickiego Budżetu Obywatelskiego. Do dyspozycji mieszkańców jest 4,5 mln zł. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje propozycje od dzisiaj do 26 maja 2025 r.
Aby zgłosić zadanie, należy wypełnić wniosek. Następnie wydrukowany i podpisany formularz wraz z listą poparcia (min. 30 osób), złożyć w Urzędzie Miejskim w Jaworznie:
osobiście (w godzinach pracy urzędu) w urnie w Urzędzie Miejskim w Jaworznie przy ul. Grunwaldzkiej 33,
drogą pocztową na adres: Wydział Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 33, 43-600 Jaworzno, z dopiskiem „Budżet Obywatelski”,
mailowo na adres: jbo@um.jaworzno.pl w formie zeskanowanych oryginałów dokumentów.
Jakie zasady obowiązują w tym roku?
W ramach dostępnej kwoty możliwa będzie realizacja minimum 15 zadań publicznych, każde o maksymalnej wartości 300 tys. zł.
Kluczowe założenia JBO 2026
Podstawowe zasady pozostają niezmienione w stosunku do poprzedniej edycji:
Brak podziału na projekty inwestycyjne i nieinwestycyjne – mieszkańcy sami zdecydują, jakie inicjatywy są dla nich najważniejsze.
Uproszczony formularz zgłoszeniowy.
Każdy mieszkaniec Jaworzna może złożyć jeden wniosek.
Projekty muszą mieścić się w ramach zadań publicznych.